Magnus Devold leder 71° nord i ny humorkampanje.

TVNorge og Discovery har utviklet kampanjen i samarbeid med reklamebyrået Naug & Venner og produksjonsselskapet Willy Nikkers, med Arild Fröhlich på regi. Kampanjen består av seks filmer som skal gå lineært på TVNorge, samt flere lengre versjoner som er tiltenkt sosiale medier.

– Vi er bortskjemt med en fantastisk gjeng med komikere her på TVNorge. Hvert år prøver vi å lage minst én humorkampanje som tar for seg satsingen vår med dem. Vi kom på tanken om å lage en slags mash-up, for virkelig å understreke hvor talentene deres ligger. Vi putter humoristene våre inn i noen av TVNorges mest kjente programformater utenfor humorsjangeren. Hvordan ville de løst et slikt rollebytte? Jeg likte ideen kjempegodt, og syns humorlaget leverer suverent, sier kreativ leder i TVNorges markedsavdeling, Katja Krogh.

– Ved å tulle med sine egne programmer også utenfor humorsjangeren, underbygger jo TVNorge nettopp dette med at de tar humor på alvor. Det er forfriskende å jobbe med en så sterk merkevare som evner å være uhøytidelig på egne vegne, sier AD i Naug & Venner, Thorbjørn Naug.

TVNorge har vist at de tar humor på alvor ved å tiltrekke seg Norges aller beste komikere. Men hvor god jobb hadde disse humoristene gjort for kanalen om de ikke fikk frie tøyler til å lage det programmet de selv helst vil lage? Dette var en tanke vi ønsket å leke med i TVNorges humorkampanje denne høsten.

For mer informasjon om dette prosjektet kontakt
Thorbjørn Naug, 916 86 262, thorbjorn@naug.no