Visjon eller virkelighet?

I februar ble helt nye BMW 5-serie lansert i Norge. Til lanseringen utviklet Naug & Venner et eget kreativt konsept for det norske markedet. Konseptet er bygget rundt et visuelt grep ved å bytte ut bokstaven «S» med 5-tallet i ordene som beskriver bilens egenskaper.

Årets viktigste bilnyhet. Helt nye BMW 5-Serie. Helt nye BMW 5-Serie lanseres 9. Februar. I den anledning jobber vi for tiden med utviklingen av lanseringskampanjen. Helt nytt kreativt konsept tatt ut på digitale flater, film, utendørs og print. Følg med.

Litt om BMW 5-serie:

Helt siden lanseringen i 1972 har BMWs 5-serie ledet utviklingen i sitt segment. Den har vært BMWs mest solgte modell etter BMW 3-serie, og sto i 2010 for nesten halvparten av konsernets overskudd. Nå lanseres sjuende generasjon bygget på samme plattform som BMW 7-serie. Helt nye BMW 5-serie kom først som sedan, som plug-in hybrid i mai/juni og som Touring rundt samme tid. Samtidig er det viktig å si at alle bilene kan bestilles allerede nå. Touringen vil også være tilgjengelig med BMWs intelligente firehjulsdriftssystem, xDrive. I 2015 var fordelingen Touring/sedan tilnærmet lik 75/25 i det norske markedet, og nesten 90 % av stasjonsvognene var utstyrt med xDrive.

Hvorfor banneret på DN.no er det mest trafikkskapende på et tiår, er det selvfølgelig vanskelig å gi et fasitsvar på. Det vi gjorde helt bevisst var å la bilen snakke for seg selv ved bruk av store, engasjerende bilder og minimalt med tekst. Plass er premium og i flaten på DN.no fikk vi nok plass til å yte bilen rettferdighet.

Helt nye BMW 5-serie er fylt med klasseledende teknologi og komfort fra BMW 7-serie, og kjøreegenskaper fra tidenes mestvinnende sportsbil i mellomklassen – BMW 3-serie. Selv om bilen kan kjøres delvis selv, er den først og fremst konstruert for å kjøres. Av deg. Bestill deg en prøvetur, så skjønner du hva vi snakker om.

For mer informasjon om dette prosjektet kontakt
Christian Gottschalk 990 98 527 christian@naug.no